PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt

slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt.

PRISER

Alla priser anges i SEK (svenska kronor) och är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Priser på samtliga erbjudande samt reavaror gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för dessa anges. 

ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit din beställning skickar vi inom kort en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din korrekta e-postadress när du fyller i dina uppgifter vid beställning. Orderbekräftelsen gäller som kvitto/garantibevis för ditt köp. Spara orderbekräftelsen för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Kontakta vår kundtjänst om du inte mottagit mailet med orderbekräftelsen inom 24 timmar.  

ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot din vara.

Om mottagningsdatum ej kan bevisas så gäller Postens datummärkning plus tre arbetsdagar.

Observera att Darling S. (Darling Sigrid AB) har krav på varornas tillstånd samt att vissa varor är undantagna rätten till retur/byte. Varan ska returneras i sitt originalskick. Oanvänd, utan skador, i sin originalförpackning och med eventuella märkestags. Se BYTEN OCH RETURER för mer information. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan till dig, men du står själv för returfrakten.

FRAKTKOSTNAD

Darling S. (Darling Sigrid AB) står för fraktkostnaden av alla paket inom Sverige.

LEVERANSVILLKOR

Vi transporterar alla våra paket med Posten Sverige AB. Leveranser inom Sverige sker normalt inom 1-3 arbetsdagar. Vid hög belastning kan leveransen ta något längre tid, men vår ambition är att du ska få din beställning så fort som möjligt.

Transportskada anmäls direkt till det postombud där du hämtat ut varorna. Skadas varan eller kommer bort när du återsänder den till oss så är du betalningsskyldig. 

BYTEN OCH RETURER

När du handlar på Darling S. så har du alltid 14 dagars öppet köp. Kontakta vår Kundtjänst om du vill byta/returnera en vara. Darling S. (Darling Sigrid AB)  kommer då att maila dig en returnota som du ska bifoga i paketet. Om du inte har möjlighet att skriva ut returnotan så kontakta vår Kundtjänst. Vi postar då en returnota till dig.

 

När du har mottagit din returnota och fyllt i eventuell information så lägger du den i paketet innan du skickar det till oss. Vid byten och returer står du själv för returfrakten.

Skicka paketet till: Darling Sigrid AB, Sigridsgatan 10,256 56, Helsingborg

 

Observera att du alltid måste ha mottagit samt bifogat din returnota INNAN du skickar paketet till oss. Utan medföljande returnota så godkänns inte bytet/returen.   

KRAV PÅ VARORS TILLSTÅND VID BYTEN OCH RETURER

För att ett byte eller en retur ska godkännas så måste den uppfylla följande krav:

-         Varan ska vara i sitt originalskick. Alla ingående delar måste vara med. Även förpackningar, märkestags, galgar och andra tillbehör ska bifogas.
-         Varan får inte ha använts och ska vara fri från fläckar, dofter och dylikt.
-         Prislappar, plomberingar och etiketter måste sitta kvar.
-         Badkläder kan bytas om skyddsplasten i grenen sitter kvar alternativt om förseglingen inte brutits på de badkläder som skickats i försluten förpackning. 

Följande varor klassas som intimprodukter och dessa är undantagna från rätten till byte/retur.

-         Trosor och kalsonger

-         Skönhetsprodukter

-         Accessoarer

-         Självhäftande produkter (t.ex. självhäftande BH och Nipple Covers)

-         Set där trosa är integrerat (t.ex. korsett med tillhörande trosa)

Öppet köp och bytesrätt gäller inte rabatterade varor.

Vi meddelar dig då vi mottagit din retur.

ÅTERBETALNING

Kortbetalning: Om du har betalat med kort så återförs pengarna till samma kort som du handlat med. Detta sker inom 30 dagar från det att vi mottagit returen, men vår ambition är alltid att vara så snabba som möjligt.

Betalning Klarna faktura: Vid retur via betalsätt Klarna faktura så justerar du beloppet för de varor som du väljer att returnera och betalar alltså bara för de varor som du väljer att behålla samt faktureringsavgiften på 29:-.

Betalning Klarna konto: Om du väljer att returnera hela beställningen så kommer fakturan att justeras på ditt kundkonto hos Klarna. Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer beloppet att justeras på din nästkommande faktura som du får hemskickad. Först när vi mottagit varorna kan vi kreditera dess värde.

REKLAMATIONER

Innan vi skickar ut varorna från vårt lager så granskar vi dem noggrant för att försäkra oss om att du får hem en felfri produkt. Skulle du trots det råka ut för en defekt vara eller en felleveras så kontakta vår Kundtjänst inom 14 dagar och beskriv felet. När det gäller skadade varor så ber vi dig i regel om att maila oss bilder på defekten.

Vi skickar en returnota till dig som du bifogar med din reklamation. Fraktkostanden betalar du själv, men vi återbetalar summan till dig när vi har mottagit och godkänt reklamationen.

Observera att badkläder i neonfärger och andra starka kulörer är mycket känsliga för sol, bad och

framför allt klor (bad i pool). Färgen kan komma att mattas av och är tyvärr ingen godkänd anledning

till reklamation.

Här kommer några skötselråd från våra leverantörer som är bra att följa.

1. Alltid handtvätt. Aldrig maskin. Låt inte plagget ligga i blöt.

2. Torkas i skugga.

3. Lägg inte ihop en våt bikini.

4. Skölj alltid noga efter varje bad. Speciellt viktigt i klor.

5. Neonfärger och andra starka färger bleknar fortare än vanliga färger i solljus.

6. Klor i pooler kan orsaka stor skada, framför allt blekning. Skölj noga.

7. Våra leverantörer använder de bästa material men kan ändå inte garantera färgernas

hållbarhet, speciellt när det gäller neon och andra starka färger.

8. Vi rekommenderar att du inte använder din bästa bikini i SPA- bad.

 

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Läs mer här: http://www.arn.se/

EJ UTHÄMTAT PAKET: 

Hämtar du inte ut din beställning så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, retur eller reklamation av din beställning. För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 249:-.

FORCE MAJEURE:

Vi medger inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

COOKIES:

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a. inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

PERSONUPPGIFTER: 

När du handlar hos Darling S registreras dina personuppgifter i vårt system hos Darling Sigrid AB. När du beställer hos oss godkänner du vårt avtal för detta. Darling Sigrid AB behandlar all personlig information enligt bestämmelserna i PUL, personuppgiftslagen. Uppgifterna som du ger oss används konfidentiellt, ingenting förs vidare till tredje person. De används endast i syfte att fullfölja din order och i övrigt för att kunna ge dig så god service som möjligt. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget.