Byten och returer

När du handlar på Darling S. så har du alltid 14 dagars öppet köp. Kontakta vår Kundtjänst om du vill byta/returnera en vara och beskriv vad du vill retunera och varför. Darling S. (Darling Sigrid AB)  kommer då att maila dig en returnota som du ska bifoga i paketet. Om du inte har möjlighet att skriva ut returnotan så kontakta vår Kundtjänst. Vi postar då en returnota till dig.

När du har mottagit din returnota och fyllt i eventuell information så lägger du den i paketet innan du skickar det till oss. Vid byten och returer står du själv för returfrakten.

Skicka paketet till:

Darling Sigrid AB, Sigridsgatan 10,256 56, Helsingborg

Observera att du alltid måste ha mottagit samt bifogat din returnota INNAN du skickar paketet till oss. Utan medföljande returnota så godkänns inte bytet/returen.   

Vid byte eller retur står du för transportrisken, dvs du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av transportören(tex Posten) Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka som rekommenderat brev eller postpaket.

KRAV PÅ VARORS TILLSTÅND VID BYTEN OCH RETURER

För att ett byte eller en retur ska godkännas så måste den uppfylla följande krav:

 

-         Varan ska vara i sitt originalskick. Alla ingående delar måste vara med. Även förpackningar, märkestags, galgar och andra tillbehör ska bifogas.

-         Varan får inte ha använts och ska vara fri från fläckar, dofter och dylikt.

-         Prislappar, plomberingar och etiketter måste sitta kvar.

-         Badkläder kan bytas om skyddsplasten i grenen sitter kvar alternativt om förseglingen inte brutits på de badkläder som skickats i försluten förpackning. 

Följande varor klassas som intimprodukter och dessa är undantagna från rätten till byte/retur.

-         Trosor och kalsonger

-         Skönhetsprodukter

-         Accessoarer

-         Självhäftande produkter (t.ex. självhäftande BH och Nipple Covers)

-         Set där trosa är integrerat (t.ex. korsett med tillhörande trosa)

Öppet köp och bytesrätt gäller inte rabatterade varor.

Vi meddelar dig då vi mottagit din retur.

ÅTERBETALNING

Kortbetalning: Om du har betalat med kort så återförs pengarna till samma kort som du handlat med. Detta sker inom 30 dagar från det att vi mottagit returen, men vår ambition är alltid att vara så snabba som möjligt.

Betalning Klarna faktura: Vid retur via betalsätt Klarna faktura så justerar du beloppet för de varor som du väljer att returnera och betalar alltså bara för de varor som du väljer att behålla samt faktureringsavgiften på 29:-.

Betalning Klarna konto: Om du väljer att returnera hela beställningen så kommer fakturan att justeras på ditt kundkonto hos Klarna. Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer beloppet att justeras på din nästkommande faktura som du får hemskickad. Först när vi mottagit varorna kan vi kreditera dess värde.

REKLAMATIONER

Innan vi skickar ut varorna från vårt lager så granskar vi dem noggrant för att försäkra oss om att du får hem en felfri produkt. Skulle du trots det råka ut för en defekt vara eller en felleveras så kontakta vår Kundtjänst inom 14 dagar och beskriv felet. När det gäller skadade varor så ber vi dig i regel om att maila oss bilder på defekten.

Vi skickar en returnota till dig som du bifogar med din reklamation. Fraktkostanden betalar du själv, men vi återbetalar summan till dig när vi har mottagit och godkänt reklamationen.

Observera att badkläder i neonfärger och andra starka kulörer är mycket känsliga för sol, bad och

framför allt klor (bad i pool). Färgen kan komma att mattas av och är tyvärr ingen godkänd anledning

till reklamation.

Här kommer några skötselråd från våra leverantörer som är bra att följa.

1. Alltid handtvätt. Aldrig maskin. Låt inte plagget ligga i blöt.

2. Torkas i skugga.

3. Lägg inte ihop en våt bikini.

4. Skölj alltid noga efter varje bad. Speciellt viktigt i klor.

5. Neonfärger och andra starka färger bleknar fortare än vanliga färger i solljus.

6. Klor i pooler kan orsaka stor skada, framför allt blekning. Skölj noga.

7. Våra leverantörer använder de bästa material men kan ändå inte garantera färgernas

hållbarhet, speciellt när det gäller neon och andra starka färger.

8. Vi rekommenderar att du inte använder din bästa bikini i SPA- bad.

 

 

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Läs mer här: http://www.arn.se/